ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رشد مصرف انرژی همگام با رشد تولید ناخالص داخلی نبوده است

  • کد خبر: ۱۸۹۶۰۱
  • ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
رشد مصرف انرژی همگام با رشد تولید ناخالص داخلی نبوده است
رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: رشد مصرف انرژی در کشور هم‌راستا با افزایش تولید ناخالص داخلی(GDP) نبوده وبا وجود استفاده گسترده از منابع انرژی در بخش‌های مختلف توسعه‌ای که انتظار می‌رفته و برنامه‌ریزی شده بوده، رقم نخورده است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا توکلی‌زاده» در همایش توسعه صنعتی کشور در گرو اقتصاد و انرژی  که صبح امروز 26 مهرماه در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد تصریح کرد: الزامات بخش انرژی کشور در نیل به جهش صنعتی برگزار شد، اظهار داشت: بحران ناترازی در بخش انرژی از یارانه‌های پیدا و پنهانی نشات می‌گیرد که بعضا رویکرد توزیع آن‌ها با ضعف جدی، از منظر آینده‌نگری و عاقبت‌اندیشی مواجه است. آمارها این نکته را گواهی می‌کنند که رشد مصرف انرژی در کشور هم‌راستا با افزایش تولید ناخالص داخلی(GDP) نبوده وبا وجود استفاده گسترده از منابع انرژی در بخش‌های مختلف توسعه‌ای که انتظار می‌رفته و برنامه‌ریزی شده بوده، رقم نخورده است.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضویی یادآورشد: نحوه توزیع غلط یارانه‌های پیدا و پنهان در بخش انرژی، عاملی برجسته در بحران ناترازی امروز کشور به شمار می‌آید. تا زمانی که برای این موضوع تدبیر لازم و اقدام موثر انجام نگیرد، آن تغییری که انتظار می‌کشیم، میسر نخواهد شد.

توکلی‌زاده خاطر نشان کرد: شاید امروز بخشی از جامعه در قبال ضرورت اصلاح یارانه‌های تخصیصی به این حوزه، عدم تمایل از خود نشان دهد اما زمانی که ترویج‌گری و توجیهات لازم انجام بگیرد و هزینه‌هایی که صرف جبران ناترازی انرژی می‌گردد، در بخش‌های اثرگذار اقتصادی سرمایه‌گذاری شود و نتایج آن بروز نماید، قطعا آحاد جامعه با این نگرش اصلاحی، همراه خواهند شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->